Saturday, April 14, 2012

Skandal Seks 'Anwar' Di Singapura?

Walaupun perkara ini telah lama berlaku (bulan Februari 2012) tetapi apa yang berlaku di Singapura perlu dijadikan tauladan kepada parti politik di Malaysia.

Seorang MP,  Yaw Shin Leong yang baru dilantik tahun lepas dari parti pembangkang telah dipecat dari partinya iaitu Parti Pekerja kerana didakwa mempunyai hubungan sulit dengan salah seorang pekerja parti tersebut (seperti dalam gambar di atas).

Dalam skandal yang melibatkan Yaw Shin Leong, beliau tidak menafikan atau mengiyakan perkara tersebut. Namun demi maruah dan moral parti tersebut, beliau telah dipecat.


Berikut adalah video pemecatan Yaw.

Apa yang berlaku di Malaysia adalah sebaliknya. Tuduhan kepada Anwar Ibrahim bukannya tanpa bukti tetapi dengan videonya sekali. Anehnya, Anwar tidak dipecat malah semakin diangkat oleh PAS dan DAP.

Bukan setakat Anwar, Elizabeth Wong yang terbukti dengan gambar bogelnya pun tidak diambil tindakan oleh pakatan pembangkang.

Yang terbaru, Badrul Amin masih kekal sebagai pengarah penerangan Kerajaan Selangor walaupun telah ditangkap khalwat.


Walaupun MP di Singapura hanya dituduh tanpa bukti, beliau telah dipecat dari Parti. Adakah Malaysia sebagai Negara Islam lebih rendah moral kita dengan masih mengekalkan pemimpin yang berskandal seks seperti nama di atas?
*Bagi PKR, mengutuk Azmin (seperti yang dilakukan oleh Mohd Isa, Ketua Penerangan PKR Ampang) lebih memalukan daripada ditangkap khalwat. Sebaliknya berlaku di Singapura. Mana perginya moral parti politik kita?

No comments:

Post a Comment