Saturday, April 14, 2012

DAP & PAP...Apa Perancangan Mereka Utk P.Pinang???


1. Dua tahun lepas, lawatan Menteri Mentor Lee Kuan Yew ke Pulau Pinang mendapat liputan meluas media pro pakatan kerana Kerajaan Negeri menghebahkannya. Apa yang dibincangkan tak siapa yang tahu.

2. Baru-baru ini Ahli-ahli Parlimen dari PAP Singapore melakukan lawatan "RAHSIA' ke Pulau Pinang. Oleh kerana ia melibatkan kunjungan Wakil Rakyat luar Negara, ianya tentulah menghairankan jika diRAHSIAkan kerana ia bukan kunjungan yang melibatkan pelawat biasa.

3. Lim Guan Eng juga 11 kali dipercayai berkunjung ke Singapura. Tentu seronok berkunjung ke sana. Tak ada demonstrasi, sampah sarap tak macam di Selangor, tak ada patung Buddha yang terbesar di Asia, boleh dengan bebas bertutur Mandarin dan lain-lain.

4. Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang entah tahu entah tidak?. Maklumlah kunjungan RAHSIA. Dah la kempunan nak jadi Exco dan Pengerusi Agama Negeri, "Bapak-bapak tiri dan Saudara Mara" dari PAP Singapore datang pun YB Salleh Man tak tahu. apatah lagi Pok Nik yang selalu merapu dan sakit tu. 

5. Nampaknya gelaran Parti Adat dan Sukan mungkin tidak sesuai apabila satu2nya ADUN PAS tidak dilantik sebagai Exco Agama. Lawatan RAHSIA ini mungkin boleh jadi satu tamparan yang hebat supaya YB Salleh Man dan yang seumpamanya Pakat-pakat Angguk Sahaja supaya dicalonkan semula dalam PRU 13.

Lim Guan Eng 11 kali (Sebelas kali) ke Singapura pada tahun 2011, kita ada catatan kesemuanya, kerana orang sumber kita di dalam DAP sangat cekap. Soalnya kenapa kerap sangat? . Apa yang dibangkitkan di dalan DUN Pulau Pinang di bawah ada kaitan. Cuma Mymassa persoalkan kenapa kerap sangat Lim Guan Eng ke Singapura? 11 Kali maknanya satu bulan satu kali!

Patutlah Lim Guan Eng sebut di dalam salah satu perjumpaan dengan Angkatan Tentera Singapura, katanya, "kalau DAP menang, kita akan bagi you all Kem Tentera Port Dickson!!!"

MKP Ayat Sempoi ; Lim Guan Eng, sila nafikan jika tak betul!

No comments:

Post a Comment