Tuesday, February 8, 2011

Demokrasi berKIBLATkan Amerika&Israel menuju kehancuran.



Demokrasi yg berKIBLATkan Amerika&Israel mula ditolak Rakyat pelbagai negara ISLAM yg terbaru Tunisia dan Mesir...namun pergolakkan politik di Tunisia tidak lah seteruk yg berlaku di Mesir...Pemerintahan Hosni Mubarak lbh 30tahun sudah hampir ke penghujungnya namun apa yg lbh menarik utk kita kongsi bersama ialah ''Demokrasi ala Amerika yg diwar2kan oleh pentadbiran Amerika kononnya yg terbaik didalam mengamalkan sistem Hak Kebebasan Bersuara,Hak Rakyat dan mcm2 lagi yg diperjuangkan mereka.

Sedar tk sedar demokrasi yg dicipta barat ini hanya untuk menghancurkan perpaduan,kekuatan serta keutuhan pentadbiran negara2 Islam yg kebanyakkannya mengamalkan sistem Monarki...Amerika serta sekutu baratnya sedar selagi tidak meruntuhkan sistem Monarki ini selagi itulah perpaduan rakyat dinegara2 itu sukar dipecahbelahkan...lihat saja pada negara2 islam yg telah mengamalkan sistem demokrasi ala barat ini...kebanyakkannya gundah gulana serta kacau bilau terus menusuk didalam pentadbiran mereka...

Sebagai contoh Iraq,Afghanistan,Pakistan,Lubnan serta Palestin...apa kesudahan pd negara2 tersebut???malah demokrasi ala amerika ini mestilah berKIBLATkan mereka...walau Rakyat negara2 tersebut tadi mengadakan Pilihanraya serta memilih parti mahupun pemimpin yg rakyat mereka kehendaki mestilah parti atau pemimpin itu mendapat sokongan Amerika jika tidak kerajaan itu tidak akan diiktirafnya...sebagai contoh Palestin...apa jadi dengan HAMAS???
Walaupun menang besar didalam pilihanraya Palestin dan diberi mandat oleh rakyatnya namun ia tetap tidak mendapat pengiktirafan Amerika kerana ISRAEL lah...

Sekarang ini tiba pula giliran Mesir & Hosni mubarak...Amerika awal2 lagi telah meletakkan syarat pada kerajaan baru yg bakal dipilh nanti mestilah bukannya ''IKHWAN MUSLIM''kerana parti tersebut dianggap Amerika sebagai musuh ISRAEL sama seperti nasibnya HAMAS.

Selepas ini tiba pula negara2 seperti Jordan,Arab Saudi,Qatar,UAE,Oman,Kuwait mahupun Brunei bakal menjadi sasaran serangan politik bagi menjatuhkan kerajaan monarki2 ini yg ternyata membawa keamanan kepada rakyat2 negara2 itu...KeAmanan inilah yg menjadi kebimbangan Amerika serta sekutu2 baratnya...kerana untuk menguasai serta melemahkan kekuatan ISLAM kuncinya ialah Demokrasi kerana mudah bagi mereka untuk menghasut serta memecahbelahkan perpaduan umat ISLAM.

Setiap negara2 ISLAM yg kucar kacir inilah yg paling membahagiakan Amerika kerana negara2 ini sudah lemah serta bkn lagi dianggap musuh yg mampu mengugat mereka dan Israel sebagai contoh IRAQ...

Suka atau tidak kita kena menerima hakikat yg Demokrasi sikit sebanyak mengugat perpaduan serta memecahbelahkan kaum...sedangkan perpaduan dan bersatu dituntut oleh ALLAH...dimana hebatnya Demokrasi ini sedangkan terpesong dari tuntutan Allah dan Islam???

dan saya berdoa agar negara kita tidak menjadi sepertimana Mesir,Pakistan dan negara2 yg sedang bergolak akibat perselisihan dan perpecahan akibat Demokrasi ini.

Renung2kanlah serta fikir2kanlah...
Yg baik hanya dari allah dan yg jahil hanya dari kita hambaNYA

No comments:

Post a Comment