Thursday, February 10, 2011

Lim Guan Eng Teruskan Amukkan Membasmi Peniaga Melayu






Salam Sejahtera...
Ketua Menteri P.Pinang Lim Guan Eng meneruskan misi membasmi peniaga2 kecil di P.Pinang lagi...namun niat lain buat lain...kenapa cuma penjaja2 melayu menjadi keutamaannya???kenapa tidak penjaja2 kaum lain...kalau adapun mungkin terlalu sedikit berbanding penjaja2 melayu???

Disini saya ingin beri sedikit gambaran tentang ''Misi Penghapusan Lim Guan Eng'' ini...

Daerah yg paling popular di P.Pinang diantaranya AirItam kerana ia menjadi tumpuan pelancong untuk melawati Bukit Bendera ataupun Penang Hill dan juga Kek Lok Si Temple lebih dikenali sebagai Pagoda bagi masyarakat tempatan...namun kesesakan jalanraya disitu bukannya kerana tempat tumpuan pelancongan tetapi akibat penjaja2 kecil telah menguasai sepanjang jalanraya di bandar berkenaan 90% darinya ialah penjaja2 dari kaum cina...kenapa tidak ada tindakan langsung dari Guan Eng???takut hilang undi majoriti cina disitu ke???atau pilih bulu sebab kawasan itu mempunyai 90% penduduk cina???

Apa yg berlaku di P.Pinang amat2lah dikesali dgn cara pentadbiran beliau yg terlalu mengANAKTIRIkan org melayu...kenapa DAP mempunyai sifat2 tersebut???
Yg menghairankan pula mana peginya suara org besi PR(Anwar Ibrahim)???walaupun bangsa sebangsa dgnnya ditindas dari segala sudut namun beliau masih buat2 tk nampak dan buat2 pekak je...sampai bila perkara2 ini akan berlaku???

Buat anak2 P.Pinang sudah ler...PRU nanti tolak ler sibangsat2 ini dgn kerajaannya ke laut...bukannya saya nk promosikan GERAKAN...mereka pun sama je lbh kurang DAP namun sekurang2nya mereka tk ler sekejam DAP kerana dipantau UMNO...

Buat Guan Eng cuba2 ler pula robohkan gerai2 haram sepanjang jalanraya di pekan air itam dan jalan padang tembak(rifle range flats)...ada berani ka???
Takut2 penguatkuasa MPPP dan YB setempat pula yg lari tk cukup tanah dikejar masyarakat cina disana...

Renung2kanlah dan fikir2kanlah wahai rakyat malaysia

Yg baik hanya dari Allah yg jahil hanya dari kita semua.

No comments:

Post a Comment