Tuesday, March 22, 2011

Antara Realiti & Konspirasi...penyokong UMNO & PR terus berdebat isu Scandal SEX...

Kes scandal sex yg mengemparkan seluruh negara mendapat reaksi pelbagai pihak dari masyarakat umum hinggalah kepada penyokong2 parti2 politik baik dari kerajaan mahupun pembangkang...namun ini semua bukanlah isu sebenar yg perlu kita tangani malah isu yg lebih besar dari itu ialah perlakuan2 segelintir mereka yg digelar pemimpin2 politik ini sedikit sebanyak mempengaruhi fikiran anak2 Malaysia yg bakal mewaris tampuk pemerintahan negara satu hari nanti...dengan didedahkan isu2 yg melibatkan SEX politik negara nampaknya semakin ketandusan idea2 bernas dalam berpolitik...malahan kita dihidangkan dengan pelbagai salahlaku serta keruntuhan akhlak pemimpin2 baik dari UMNO dan juga PAS serta PKR...inikah contoh yg hendak kita turunkan kepada anak cucu kita???

Fikir2kanlah dan Renung2kanlah...yg baik hanya dari Allah yg jahil hanya dari kita semua yg bergelar hambaNYA

Disini saya sertakan beberapa komen dari rakan2 Facebook tentang scandal sex terbaru melibatkan DSAI...
Kita tidak perlulah menghuraikan apa yang berlaku seterusnya dan tidak perlu jugalah kita memautkan semua blog pro-Anwar yang SANGAT SEPAKAT mengatakan klip video tersebut sebagai satu DRAMA yang digunakan untuk membunuh kerjaya politik Anwar. Alasan yang diberikan adalah STEREOTAIP dan seolah-olah telah diarahkan oleh 'pihak tertentu' untuk membangkitkan persoalan yang sama. Disebabkan itu, kesemua mereka SEPAKAT dan SERENTAK mengatakan ianya adalah FITNAH.

Siapa sebenarnya yang menerima keuntungan besar daripada kewujudan klip video ini? UMNO atau Anwar Ibrahim?

Seperti yang diketahui, Anwar Ibrahim sedang berhadapan dengan masalah yang lebih besar berbanding membalun kemaluan seorang Amoi SPA. Kemaluan lelaki yang terbenam di dalam kemaluan seorang perempuan yang bukan muhrim, tidaklah 'seberat' kemaluan lelaki yang terbenam di dalam jubor seorang jantan!!!

Saya diminta oleh beberapa orang pembaca saya melalui e-mail dan komen di dalam blog saya tentang isu video seks yang dikatakan melibatkan Anwar Ibrahim. Sebenarnya saya tidak berapa berminat untuk menulis tentang isu ini tetapi oleh kerana ada yang meminta saya mengomennya saya tulislah sedikit apa yang ada di dalam fikiran saya ini.

Yang meragukan ialah, benarkah ‘pelakon’ di dalam video itu Anwar kerana bak kata Anwar di dalam ‘press conference’ beliau yang perut pelakun itu buncit dan tidak seperti perut Anwar. Akhirnya jika dilakukan penyiasatan yang betul manusia yang dikatakan pelakon itu akan dapat diketahui umum juga.

Tetapi kemushkilan yang sangat besar ialah siapa kah dia ‘Dato T’ ini? Kenapa Dato T tidak tampil kehadapan dan menunjukan identity beliau? Jika orang umum hendak menjadi pengadil kepada isu ini, Dato T mesti terlebih dahulu zahirkan dirinya di khalayak ramai. Orang ramai mesti hendak tahu siapa Dato T ini. Setelah mengenali siapa Dato T ini barulah orang ramai boleh mengolah isu ini samada isu ini di lakukan oleh Dato T ini adalah bermotifkan politik.

Kita tidak boleh membuat kesimpulan yang pelakun itu ialah Anwar sedangkan kita tidak tahu siapa Dato T ini. Hanya orang politik yang tidak ‘center’ pemikiran sahaja yang terus mempercayai yang pelakon itu adalah Anwar Ibrahim.

Buat masa sekarang pihak yang berwajib patut menyiasat siapa ini Dato T dahulu. Setelah tahu siapa Dato T barulah kita buka mahkamah awam dan kita lakukan perbahasan dengan cara terbuka.

Dalam keadaan politik sekarang timbulnya video lucah ini tidak mustahil dilakukan oleh pihak-pihak yang sedang mengalami ‘political desperation’ yang ingin mengambil kesempatan di dalam keadaan dan situasi politik yang gawat.

Di negara ini bukan kita tidak pernah menyaksikan bagaimana pemimpin yang naik sampai ke kemuncak kerana pandai mengambil kesempatan dari keadaan krisis yang besar.

Dalam isu ini kita mesti tahu siapa Dato T dahulu. Selagi identity Dato T tidak dapat dipastikan isu ini mungkin menjadi isu ‘counter-productive’ kepada pemimpin-pemimpin dan parti yang memusuhi Anwar.

Ahmad Phak Lang
Breaking News: Dato Shazril Eskay Abdullah is the Dato' T!

Bendahari PERKASA pun terlibat ??

Rahim Thambichik juga terlibat ???

Pegang projek jambatan bengkok? Dengarnya Jambatan Bengkok tu projek Datuk T !!!

Jom siasat !!!

actually aku jumpa something dalam sebuah blog; Aku copy and paste di bawah;

"Who is Dato T?

He is Dato Eskay.
The guy who sue Dato Yahya Jalil on Jambatan Bengkok. Now case in High Court.

Who book hotel room at Carcosa?

RISDA.

Who is the Chairman (of RISDA) ?

Tan Sri Rahim Tamby Chik.

Is the police involve?

I am not sure. But the police officer invite Johari MP for Sungai Petani to Hotel Flamingo Ampang to view the Video. The IGP must come clean of this. Otherwise the police credibility at stake.

Who is the other guy at Hotel Flamingo?

Dato Shuib Lazim.
He try to convince Johari to leave PKR. They promise him million.

Ahmad Phak Lang
Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato’ Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.

Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato’ Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato’ Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya (“Johari Abdul”) adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato’ Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato’ Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Dia berjanji untuk bbawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato’ Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaa akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Ahmad Phak Lang DATO’ JOHARI ABDUL
AHLI PARLIMEN SG PETANI
AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN
23 MAC 2011
Ahmad Phak Lang
Background:
Dato' Johari Abdul is a Malaysian politician and is currently the Member of the Parliament of Malaysia for the Sungai Petani constituency in Kedah, Malaysia. He is a member of the People's Justice Party (PKR) in the opposition Pakatan Rakyat coalition. Johari was elected to the Sungai Petani seat in the 2008 election, defeating Information Minister Zainuddin Maidin of the ruling Barisan Nasional coalition. He was previously a director of the National Civics Bureau.[3] He has a Master's degree in Strategic Studies from the University of Lancaster.
Ahmad Phak Lang
Background:
Tan Sri Rahim Tamby Chik is a former vice-president of the United Malays National Organization. He was aligned with Dr. Mahathir during the 1987 UMNO General Assembly. He was the chief minister of Malacca from 1982 to 1994. In 1994 Rahim was charged with statutory rape of a minor, however, the public prosecutor later withdrew the charge citing lack of evidence.[1] Opposition politician Lim Guan Eng was later charged with sedition for printing and distributing pamphlets containing details of the allegation against Rahim.

Ahmad Phak Lang
BACKGROUND:
".... Shazryl Eskay Abdullah, the plaintiff in the case had filed the suit in January 2002, claiming a breach of contract by defendants — Merong Mahawangsa Sdn Bhd and Datuk Yahya A. Jalil — for failing to pay him RM20 million after he had procured the project for them.

In the statement of claim, the plaintiff stated that Yahya, who is the executive director and major shareholder of Merong Mahawangsa, had enlisted his help to procure the project from the government and to secure a RM640 million foreign fund for the project.He claimed that the second defendant had sought his help for his "discretion and good relations" with the government.Shazryl said the second defendant suggested a RM20 million remuneration for his services, which has not been paid...
Salam Dato'... Ulasan Dato' seolah-olah Dato' nampak kemaluan seseorang masuk ke dalam dubur seseorang itu. Alangkah bagusnya Dato' jadi saksi untuk mempercepatkan kes yang sedang berjalan ini selesai jika apa yang Dato' perkatakan itu benar. Jika Dato' tidak nampak dan Dato' menyampaikan kejadian berkaitan kes yang berjalan, Dato telah melaksanakan fitnah yang menghancurkan ummah. Apakata kita tumpukan fikiran dan usaha kepada pengukuhan ekonomi Melayu secara menyeluruh dengan rangkaian runcit, pemborong dan pengilang serta petani seperti kaum Cina yang maju walaupun hanya bercucuk tanam di tepi jalan sahaja. Mereka punya rangkaian pembekal yang besar kenapa tidak orang Melayu? Petani Melayu ramai tetapi pembekal yang membeli semua orang Cina. Macammana petani nak maju? Sibuk kita melaga-lagakan pemimpin, rakyat keciciran.
Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato’ Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaan akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

DATO’ JOHARI ABDUL
AHLI PARLIMEN SG PETANI
AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN
23 MAC 2011

No comments:

Post a Comment