Sunday, July 26, 2015

Intipati ucapan Timbalan Presiden UMNO semasa merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Cheras.26/7/2015


Intipati ucapan Timbalan Presiden UMNO semasa merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Cheras.
1. Rakyat meluat dan gelisah melihat melihat isu2 dalam negara yg masih tidak selesai oleh pemimpin.
2. Kita tidak boleh berbohong pada rakyat. Kita perlu terima hakikat rakyat dibawah ingin tahu isu 1MDB dgn segera. Mereka ingin tahu hutang 1MDB RM42b, lapuran AWSJ terhadap wang yg masuk dalam akaun Presiden, mengapa tindakan tidak diambil keatas lembaga pengarah, pengurusan dan lembaga penasihat yg telah menyebabkan 1MDB berhutang sehingga RM42b.
3. Isu ekonomi menjadi masalah utama. Isu kos sara hidup, Gst, masalah perumahan, penganguran, jenayah dll. Isu2 ini masih tidak ditangani ditambah lagi pula dgn bebanan hutang 1MDB.
4. Kita tidak manage persepsi dgn baik. Kita blame rakyat menuduh pemimpin sedangkan pemimpin tidak buat apa2 utk meredakan persepsi buruk ini. Pemimpin cakap sahaja tetapi tiada tindakan.
5. Umno kehilangan wow factor. Umno sudah tidak dihormati oleh ahli n rakyat seperti dulu. Pemimpin tertinggi umno sudah hilang kepercayaan. Trust deficit parti bertambah besar. Ahli2 umno sendiri tidak yakin kita boleh meyakinkan rakyat utk Pru14.
6. Marilah kita cari jalan bagaimana kita boleh kembali semula ke pangkal jalan. Kalau pemimpin buat silap mohon maaf dan cari jalan menyelesaikan masalah. Jgn kita masih menidakkan apa yg benar.

No comments:

Post a Comment