Saturday, September 22, 2012

Umat Islam Jangan Terlalu Emosi - DAP


DAP hari ini anggap isu Ngeh menghina umat Islam sudah selesai dan tak perlu diungkitkan lagi Memandangkan Ngeh sudah meminta maaf maka pihak pimpinan DAP berpendapat pihak yang berkepentingan telah mempolitikkan kenyataan Ngeh terlalu beremosi dan keterlaluan politiking.

Kesemua pimpinan DAP berasakan perasaan umat Islam cukup dengan sekadar meminta maaf. Malah mereka turut mendapat bantuan daripada PAS dan PKR untuk memulihkan imej Ngeh dan DAP.

Umat Islam dilihat sebagai terlalu beremosi dan tidak boleh mengawal perasaan apabila ditegur oleh pimpinan DAP. Dalam satu mesyuarat di Perak PAS bertemu dengan Ngeh, PAS bersetuju dan menerima penjelasan Ngeh dan memaafkan beliau.Semudah itu dimaafkan...?

Justeru yang turun berdemo dan membantah mengenai penghinaan terhadap Islam dan Rasullulah SAW sebenarnya lebih banyak membuang masa dan tenaga bertambah bodohnya apabila PAS Perak sendiri bersetuju kenyataan Ngeh.

DAP berpendapat Ngeh tidak melakukan kesalahan apa apa maka tidak perlu diambil ditindakan displin.Ini mencerminkan DAP keseluruhannya bersetuju dengan kenyataan Ngeh yang sememangnya umat Islam Malaysia membuat kerja tak berfaedah turun berdemo.
Pisau kata " Tu la korang..pi turun berdemo buat apa..emo sangat.. cuba dengar cakap DAP ..boleh tak!"

Read more: http://www.pisau.net/2012/09/umat-islam-jangan-terlalu-emosi-dap.html#ixzz27DXdlJb9

No comments:

Post a Comment