Monday, August 27, 2012

'TOKONG' DAPigs KATA ANUWAR TAK HORMAT DEMOKRASI!!!



Pelikkan. Diorang duduk dalam satu Pakatan tetapi ideologi dan dasar perjuangan mereka jelas berbeza diantara satu dengan yang lain sehingga menimbulkan kecelaruan.

Mungkin inilah yang orang kata 'Tidur Sebantal, Tapi Mimpi Lain - Lain'. Hakikat itu memang cukup jelas dan tidak perlu dipertikaikan lagi.

Kalau tengok beza diantara PAS dan DAPigs sudah cukup jelas. Agenda mereka jauh berbeza. Bagai langit dan bumi. Yang satu nak Islam, yang satu lagi Kafir Harbi.

Kalau diantara PKR dan DAPigs pulak, pun ada jugak perbezaannya. Yang satu perjuangkan dasar Liberalisme. Yang satu lagi dasar Komunis. Mana sama.

Sekarang dah timbul isu pasal Anti Lompat Parti pulak. Lagi la bertambah haru. PKR dok sibuk pancing pemimpin BN agar keluar parti dan sertai mereka.

Yang DAPigs pulak dok sibuk kata PKR tak hormat demokrasi dan mencabuli intergriti Politik serta demokrasi Negara. Lagi diorang nak kata yang diorang sepakat?

Apa pulak pandangan PKR dalam isu Lompat Parti ni? Adakah Si Ketua Penipu tu akan turut menolak perkara tersebut dihadapan DAPigs?

Bukan apa. Kalau dengan PAS dia boleh tolak perlaksanaan Hukum Hudud, inikan pulak dengan DAPigs. Takut nanti, dia akan kata perkara tu tak boleh dilakukan.

Alasan sama yang diberikan kepada PAS mengenai Hukum Hudud masih boleh dikitar semula. Si Ketua Penipu tu boleh kata, tak ada konsensus dalam perlaksanaannya.

Maka mereka perlu 'Bersetuju untuk Tidak Bersetuju' dalam isu Anti-Lompat Parti ni sebab PKR memang mengamalkan dasar Hak Kebebasan Manusia. Itu pasal la diorang boleh keluar Hukum Halal buat maksiat ditempat tertutup!!!
KUALA LUMPUR: DAP hari ini menyatakan pendirian parti itu yang tidak menyokong tindakan mana-mana ahli parti politik yang melompat parti.

“Semua orang boleh lompat parti tapi adalah penting untuk mempunyai mandat baru,” katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini sambil menambah undang-undang anti-lompat parti yang cuba dibentangkan di Pulau Pinang, selaras dengan hak berpersatuan yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Katanya, di bawah undang-undang itu wakil rakyat boleh bertukar parti dengan syarat mereka terlebih dahulu meletak jawatan yang diperoleh selepas memenangi pilihan raya.

"Perkara pokoknya, jika mereka wakil rakyat dan hormati demokrasi mereka harus letak jawatan dan dapat mandat pengundi semula," katanya.

No comments:

Post a Comment