Monday, April 9, 2012

Guan Eng Tak Benarkan Anak Cina Cakap Melayu!

Pertubuhan  chauvanis ultrakiasu Dong Zong sebelum ini pernah mendesak agar kesemua guru melayu yang berkhidmat di SRJKC & SJKC yang tidak boleh berbahasa mandarin dihalau keluar dan disingkirkan.

Sekolah sekolah ini diketahui ramai sebagai inkubator hibrid DAP yang chauvanis ultrakiasu dan rasis,Lim Guan Eng mengulangi apa yang Dong Zong lakukan dengan mendesak kesemua sekolah jenis kebangsaan cina agar tidak melanggan akhbar Utusan Malaysia.

Ketua Menteri Paling Celaka Dalam Sejarah Regim DAP Pulau Pinang ini mengugut tidak akan menyalurkan bantuan kepada sekolah sekolah ini jika didapati melanggan akhbar Utusan.

Perkara ini didedahkan oleh Naib Presiden Parti Cinta Malaysia Huan Cheng Guan.Lim Guan Eng seperti biasa bermuka muka didepan bangsa lain,didepan Melayu lagaknya beliaulah paling Islamik dari khawarij PAS begitu juga didepan kaum India.
2 beranak rasis
Realitinya Lim Guan Eng sendiri pernah berkata beliau tidak memerlukan undi kaum Melayu untuk menang dan menjadi Ketua Menteri.Begitu juga baru baru ini beliau berkata tidak memerlukan undi kaum India.Begitulah angkuhnya ketua menteri lidah bercabang ini.
Ketua Menteri, Lim Guan Eng didakwa memberi amaran kepada 84 buah sekolah jenis kebangsaan Cina (SJKC) di negeri ini supaya berhenti melanggan akhbar Utusan Malaysia.
Mendedahkan perkara itu, Naib Presiden Parti Cinta Malaysia (PCM), Huan Cheng Guan berkata, amaran tersebut diberikan Guan Eng dalam ucapannya pada majlis penyampaian bantuan kepada SJKC pada 7 April lalu yang disiarkan dalam akhbar Sin Chew Jit Poh.
Beliau berkata, tindakan Guan Eng itu jelas boleh menyebabkan anak-anak bukan Melayu yang ingin menguasai ilmu di akhbar berbahasa Melayu seperti Utusan Malaysia akan terbantut.
"Guan Eng jelas cakap tidak serupa bikin kerana tindakannya itu boleh merugikan anak-anak yang sedang belajar di SJKC, selain menanam kebencian antara kaum di kalangan generasi muda.-Utusan

No comments:

Post a Comment