Saturday, February 5, 2011

Warga Afrika&Asing vs Jabatan Imigresen vs PDRM???Buat kerja Demi RAKYAT???




salam sejahtera...
Kerajaan memperjuangkan hak rakyat untuk menikmati kehidupan yg aman serta damai lagi selamat namun apa yg diperjuangkan adakah ia mencakupi semua kementerian ataupun sekadar cakap2 oleh pemimpin2 semata-mata???

Disini saya cuba merungkai permasalahan yg dihadapi oleh penduduk2 warga Malaysia tercinta mengenai kebanjiran warga2 asing yg diketuai oleh warga afrika,bangladesh,myanmar serta indonesia yg memenuhi setiap penjuru kedai2 dan restoran2 malahan menguasai sebahagaian besar rumah2 sewa disekitar BATU 9 CHERAS...malah ada warga tempatan yg mengelar kawasan ini sebagai KUBU bagi warga2 asing ini berselindung mahupun berlindung dari pihak berkuasa???
Malah ada juga yg mengelar kawasan ini sebagai KUBU yg Di HALALkan oleh pihak2 berkuasa yg melindungi mereka.

kalau itu yg dimaksudkan...ada kebenaran juga kerana kawasan ini semakin hari semakin ramai warga2 asing yg menjadikan serta memilih kawasan tersebut sebagai tempat kediaman dan persembunyian mereka???

Jikalau anda pernah berkunjung di kawasan sekitar pasar malam di situ...anda pasti terpegun kerana pasar malam dikuasai 70% pengunjung2 warga asing...betapa hebatnya kebebasan di bumi Malaysia kita.mereka seolah2 berada di negara mereka.

Dari pasar malam kunjungi pula kondominium mewah yg terletak diatas bukit di kawasan tersebut...wow ibarat kita berada di Nigeria pula...ruang2 serta bahu2 jalan didalam kondominium tersebut dipenuhi warga afrika.

Apakah sebenarnya yg berlaku disitu???
dimana pemantauan kerajaan dan pihak berkuasa???
Adakah benar kata2 warga tempatan...kawasan itu dilindungi pihak berkuasa???
Dah hampir 8tahun warga2 tempatan menghadapi masalah2 kebanjiran warga asing ini???
Dimana RAKYAT DIDAHULUKAN???
Dah pernah ada kes yg melibatkan kematian...apa yg ditunggu lagi???

Disekitar pekan kawasan itu iaitu Taman Alam Jaya dikuasai oleh warga indonesia,myanmar,india dan bangladesh...kebanyakkan mereka berkerja sebagai pembantu2 kedai dan restoran...dan ada yg berkerja sebagai buruh binaan...mereka menyewa disekitar rumah2 kedai dikawasan itu dan kebanyakkannya berlindung disebalik permit2 kerja yg telah tamat tempoh.

Manakala warga Afrika pula menguasai di kondominium2 diatas bukit kawasan itu serta mereka pula tiada pekerjaan langsung malah berselindung disebalik permit2 pelajar yg dikeluarkan oleh kolej2 swasta di sekitar kuala lumpur...ada yg muda dan ada yg tua???benarkah dah tua2 kerepot masih belajar???permit pelajar pula tu???

Dizaman serba canggih dan moden dibumi Malaysia tercinta ini...tk dapat kesankah wahai pihak2 yg berkuasa???teknologi2 yg canggih pun tk boleh kesan juga ke permit2 pelajar yg dikeluarkan kolej2 swasta tersebut samaada palsu atau tulen???

Ataupun pihak2 berkuasa mengHALALkan penipuan2 yg dibuat kolej2 swasta ini supaya kolej2 ini mampu mencari untung serta menampung kos2 pentadbiran mereka???

Walau apapun alasan2 yg diberikan pihak2 berkuasa tentang permasalahan ini...mereka lah tetap yg bertanggungjawap diatas kebanjiran serta kemusnahan akhlak2 warga tempatan.

Anak2 warga Malaysia yg bakal menjadi peneraju negara satu hari nanti telah didedahkan dengan keruntuhan akhlak warga2 asing ini,yg tk tahu malu,yg tk ada maruah,cakap2 yg tk bersopan,minum arak serta mabuk,sex bebas dan yg paling penting didedahkan dgn tindak tanduk menganggu anak isteri warga MALAYSIA yg tidak berdosa akibat kelemahan penguatkuasaan kerajaan.

Buat PDRM dan Jabatan Imigresen Malaysia janganlah menunding jari antara satu sama lain diatas kelemahan2 serta ketirisan penguatkuasaan anda.
Jadikan kuasa yg diberi dan ada pada anda itu digunakan dengan sebaik yg mungkin demi RAKYAT bukannya mencari keuntungan peribadi ataupun melindungi pihak2 yg pentingkan diri dari keamanan dan kedamaian RAKYAT MALAYSIA sendiri.

Buat Kerajaan pula janganlah melepas tangan duduk diam buat2 tk nampak pula...ingatlah janji anda pada seluruh RAKYAT MALAYSIA iaitu ''RAKYAT DIDAHULUKAN''.

Buat PM,TPM serta Menteri Dalam Negeri turun padang ler meninjau kawasan ini janganlah terlalu mengharap agensi2 mahupun jabatan2 ini buat sesuka hati mereka...

Jangan jadikan Taman Alam Jaya Batu9 Cheras ini sebagai SYURGA Perlindungan warga2 Asing.
Jangan Anak Tirikan Warga Malaysia dengan menafikan hak2 serta keluhan2 mereka yg inginkan kehidupan yg Aman Damai

Yang Baik Hanya Dari Allah Yang Jahil Hanya Dari Kita HambaNYA


1 comment:

  1. nice article! sbb, sy duduk dkt kondo atas bukit tu n berjiran dgn pak pak itam tu which saye pernah dikejar sampai ke pintu lif.. setiap hari balik rumah rasa takut..btl tu, kl pg pasar malam tu, sy rasa mcm brd kat myanmar not malaysia...

    ReplyDelete