Monday, December 13, 2010

Mulut Cakap Tolak Raja-Raja Melayu tapi Hati kata tidak???inilah Sebenarnya DAP. namun ada pengajaran yg boleh dicontohi oleh pemimpin2 kerajaan &Umno

Salam...saya melihat dari sudut yg berlainan tentang gambar2 ini....pertamanya inilah DAP(Ular Kepala DUA)...mulut bising kononnya tolak akan ketuanan Melayu tapi mereka tetap hadir dan menyembah hormat KDYMM Tuanku Sultan Selangor...inilah cara permainan politik yg cukup ketara dari DAP ini...''cakap tk serupa bikin''...namun masih ada pengajaran yg boleh kita ambil dari sudut yg berlainan pula...antaranya......

Bila pula pemimpin2 kerajaan & umno untuk merafak sembah tanda penghormatan pada KDYMM Tuanku Yg DiPertuan Agong??? janganlah sekadar menundukkan kepala je.....sebelum kita nk mendidik rakyat serta bangsa bukan Melayu menghormati KDYMM Raja-Raja Melayu...kita patut mulakan dari pemimpin2 kerajaan serta Umno terlebih dahulu...tunjukkan contoh sebagai parti tunjang pemerintahan negara mereka ikhlas dlm memperjuangkan hak2 serta kedaulatan dan ketuanan Melayu...adakah menundukkan kepala kepada KDYMM Yg DiPertuan Agong sudah dijadikan Undang2???kenapa pemimpin2 terdahulu boleh mengangkat tangan sembah pada Raja-Raja...kenapa sekarang tidak berlaku lagi???

walaupun perkara ini mungkin kecil bagi kacamata pemimpin2 negara namun kita harus bermula dengan yg kecil terlebih dahulu sebelum membicarakan perkara yg besar...

fikir2kanlah serta renung2kanlah wahai anak bangsa yg menjadi pemimpin2 negara skrng ini.

Gambar ini telah ditangkap ketika Majlis Penganugerahan Pingat Kebesaran Selangor. Hanya seorang wakil Kerajaan Negeri iaitu Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, YB. Teng Chang Kim yang mendapat pingat dari Sultan Selangor membawa gelaran Datuk. Apa yang berlaku semasa Majlis ini amat memalukan PKR dan DAP sendiri yang sebelum ini menempelak Ketuanan Melayu yang membawa maksud Kedaulatan Raja2 Melayu.




Kelihatan beberapa ADUN DAP seolah2 dipaksa menyembah Sultan Selangor yang sedikit sebanyak menggadaikan maruah dan perjuangan parti tersebut. Ada suara2 sumbang membuat penjelasan bahawa ADUN2 DAP telah dipaksa untuk menyembah Sultan Selangor sebagai tanda hormat terhadap Institusi Raja2 Melayu.

Beberapa ADUN DAP Selangor yang sebelum ini lantang menentang sebarang usaha mempertahan Ketuanan Melayu terpaksa akur dengan etika yang ditetapkan. Ada maklumat yang diterima bahawa ada sebialangan ADUN DAP tidak hadir pada Majlis ini kerana tidak dapat menerima etika Raja2 Melayu yang mesti dilakukan seperti mengangkat tangan sebagai tanda hormat kebesaran Di Raja.

Tapi Melayu CinDia mengucapkan SYABAS buat DAP Selangor yang menerima etika tersebut. Kadang kala terfikir juga, apakah DAP Selangor kini telah mengubah pendirian bahawa Ketuanan Melayu akan terus dipertahankan? Huh.. Mengamuk lah Lim Kit Siang. Anwar? Tetap bergelar Raja Pengkhianat Bangsa.


Aik... YB. Eli tengah buat apa tu?

1 comment:

  1. Menyembah raja2 berunsur dari agama hindu yang di amal di Nusantara sebelum Islam.

    ReplyDelete