Thursday, October 4, 2012

TAK GUNA BETUL KHALID GAGAP NI RUPANYA YE!!!



Gara - gara spekulasi yang dicipta oleh Si Assmin semalam, maka hari ini memperlihatkan wajah sebenar puak - puak Pakatan Pembangkang ni.

Dan ternyata, semuanya memang jenis manusia yang gila kuasa belaka. Semua rasa yang diorang mampu nak jadi Menteri Besar menggantikan Si Khalid Gagap tu.

Ada yang kata dia layak untuk duduk dikerusi tersebut sekiranya Si Khalid Gagap tu dah tak jadi MB selepas Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Terutamanya orang macam Si Pesuruhjaya PAS Selangor ni. Dia kata dia pun layak jugak duduk kerusi MB Selangor tu.
“Tiada apa yang mustahil (dalam pemilihan calon menteri besar dalam PR). Mungkin (Mohamed) Azmin Ali (Timbalan Presiden PKR) atau mungkin juga saya (boleh diangkat jadi menteri besar).

“Kita ada tiga parti (Pas, PKR dan DAP) dan hanya kepimpinan tertinggi parti akan menentukan (calon menteri besar) dalam mesyuarat bersama jika kita menang PRU13,” katanya ketika diminta mengulas bayangan calon menteri besar jika PR berjaya mengekalkan pemerintahan mereka di Selangor.
Ceh!!! Dasar tak sedar diri betul la dia ni. Nak diangkat jadi Exco negeri pun tak layak, lagi dia nak berangan - angan jadi Menteri Besar ke? Cermin la diri tu dulu woi!!!

Namun, walau apa pun komen yang diorang bagi, ia membuktikan bahawa Si Khalid Gagap tu memang betul - betul tak berguna. Jika tidak, kenapa pulak diorang nak berebut?

Seolah - olah diorang ni menidakkan kepimpinan Rejim Khalid selama memerintah Negeri Selangor 4 tahun yang lalu. Banyak sangat dia buat masalah kot.

Tapi, jangan la diorang ni semua nak bermimpi disiang hari. Belum tentu lagi diorang dapat mengekalkan Rejim yang sedia ada dalam Pilihan Raya yang akan datang.

Apa yang pasti, rakyat dah sedar yang diorang ni semuanya tak boleh harap. Setakat bercakap je berdegar - degar, tapi hampeh belaka!!! Nak membela rakyat konon. Ciet!!! Pigidah!!!

No comments:

Post a Comment